Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
(Po-Pia, 9-17 hod.)
0 ks
za € 0
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Nakúpte ešte za € 60 a máte dopravu ZADARMO
  1. Úvod
  2. Blog
  3. Zdravá výživa
  4. 9 tipov ako zvýšiť energiu, vitalitu a chuť do života

9 tipov ako zvýšiť energiu, vitalitu a chuť do života

Existujú prekvapivé spôsoby, ktoré môžeme urobiť, aby sme zvýšili svoju vlastnú prirodzenú hladinu energie, vrátane odbúravania stresu a zdravého stravovania. Tu je deväť tipov ako zvýšiť energiu:

  1. Ovládajte stres

Emócie vyvolané stresom spotrebúvajú obrovské množstvo energie. Rozhovor s priateľom alebo príbuzným, vstup do podpornej skupiny alebo návšteva psychoterapeuta môžu pomôcť rozptýliť stres. Relaxačné terapie ako meditácia, autohypnóza, jóga a tai chi sú tiež účinnými nástrojmi ako sa zbaviť stresu.

  1. Odľahčite svoju záťaž

Jedným z hlavných dôvodov únavy je prepracovanosť. Prepracovanie môže zahŕňať pracovné, rodinné a spoločenské povinnosti. Snažte sa zefektívniť zoznam činností, ktoré musíte urobiť. Stanovte si priority z hľadiska najdôležitejších úloh. Zrážajte tie, ktoré sú menej dôležité. Ak je to potrebné, zvážte požiadanie o ďalšiu pomoc pri práci.

  1. Cvičte viac

Cvičenie takmer zaručuje, že budete spať zdravšie. Taktiež dodáva vašim bunkám viac energie na spaľovanie a cirkuluje kyslík. Cvičenie môže viesť k vyššej hladine dopamínu v mozgu, čo pomáha zlepšiť náladu.

  1. Vyvarujte sa fajčeniu

Viete, že fajčenie ohrozuje vaše zdravie. Možno však neviete, že fajčenie v skutočnosti odčerpáva vašu energiu tým, že spôsobuje nespavosť. Nikotín v tabaku je stimulant, takže urýchľuje srdcovú frekvenciu, zvyšuje krvný tlak a stimuluje činnosť mozgových vĺn spojenú s bdelosťou, čo sťažuje zaspávanie. Akonáhle zaspíte, jeho návyková sila vás môže nakopnúť a prebudiť s chuťou zapáliť si.

  1. Obmedzte spánok

Ak si myslíte, že by ste mohli mať nedostatok spánku, skúste spať menej. Táto rada môže znieť zvláštne, ale určenie koľko spánku skutočne potrebujete, môže znížiť čas, ktorý trávite v posteli spánkom. Tento proces uľahčuje zaspávanie a z dlhodobého hľadiska podporuje pokojnejší spánok. Postup je nasledovný:

  • Vyhnite sa driemaniu počas dňa.
  • Prvú noc choďte spať neskôr ako zvyčajne a dajte si spánok iba štyri hodiny.
  • Ak máte pocit, že ste sa počas toho štvorhodinového spánku dobre vyspali, ďalšiu noc si pridajte ďalších 15–30 minút spánku.
  • Pokiaľ tvrdo spíte po celú dobu ležania v posteli, pomaly si predĺžujte spánok po každej nasledujúcej noci.
  1. Jedzte pre viac energie

Konzumácia potravín s nízkym glykemickým indexom - ktorých cukry sa vstrebávajú pomaly - vám môže pomôcť vyhnúť sa oneskoreniu v energii, ktoré zvyčajne nastáva po konzumácii rýchlo vstrebateľných cukrov alebo rafinovaných škrobov. Medzi potraviny s nízkym glykemickým indexom patria celozrnné výrobky, zelenina s vysokým obsahom vlákniny, orechy a zdravé oleje, napríklad olivový olej. Všeobecne potraviny s vysokým obsahom sacharidov majú najvyššie glykemické indexy. Bielkoviny a tuky majú glykemické indexy, ktoré sa blížia k nule.

  1. Užívajte kofeín vo svoj prospech

Kofeín pomáha zvyšovať bdelosť, takže šálka kávy vám môže pomôcť zaostriť myseľ. Aby ste však získali energizujúce účinky kofeínu, musíte ho používať uvážlivo. Môže spôsobiť nespavosť, najmä keď sa konzumuje vo veľkom množstve alebo po 14:00.

  1. Obmedzte alkohol

Jedným z najlepších zaistení proti poludňajšiemu prepadu je vyhnúť sa konzumácii alkoholu na obed. Sedatívny účinok alkoholu je obzvlášť silný napoludnie. Podobne sa vyhnite kokteilu o piatej, ak chcete mať večer energiu. Ak sa chystáte piť, robte to s mierou v čase, keď vám neprekáža, že sa vaša energia vyčerpala.

  1. Pite vodu

Aká jediná výživná látka zvyšuje výkon pri všetkých najnáročnejších vytrvalostných činnostiach? Nie je to nejaký drahý športový nápoj. Je to voda. Ak je vo vašom tele nedostatok tekutín, jedným z prvých príznakov je pocit únavy.

 

Zdroj: health.harvard.edu

Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Využite novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Email zasielame raz za 7 dní.

 

 

Webové stránky vytvorené nezávislým Brand Affiliate − Tieto webové stránky nevytvorila a neschválila spoločnosť Nu Skin Enterprises Inc. ani ich pridružené spoločnosti.”
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk