Vážení zákazníci, nakúpte vybraný tovar do 31.1.2023 v hodnote aspoň 75 Eur a získajte ZDARMA Bieliacu zubnú pastu AP 24. Podmienky akcie tu.
Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
(Po-Pia, 9-17 hod.)
0 ks
za € 0
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Nakúpte ešte za € 100 a máte dopravu ZADARMO
  1. Úvod
  2. Blog
  3. Zdravá výživa
  4. Ako horčík dodáva viac energie a pomáha prekonať únavu? Tu je vysvetlenie

Ako horčík dodáva viac energie a pomáha prekonať únavu? Tu je vysvetlenie

Nutričné nedostatky sú jednou z najčastejších príčin únavy a vyčerpania. Minerál, ktorý možno budete chcieť doplniť, ak sa neustále cítite unavení, je horčík.

Môže horčík pomôcť pri únave?

Horčík, jeden z najdôležitejších minerálov, je potrebný pre množstvo telesných funkcií vrátane výroby energie, nervového prenosu a metabolizmu inzulínu. Je tiež známe, že horčík ovplyvňuje integritu buniek a tkanív a môže dokonca ovplyvniť spánok.

Keďže horčík je veľmi žiadaný, je dôležité udržiavať jeho hladiny dopĺňané, aby sme zabránili nástupu únavy.

Ako môže horčík pomôcť pri únave?

Horčík sa podieľa na celom rade telesných procesov, od produkcie energie až po funkciu svalov. To znamená, že nedostatok môže ľahko viesť k únave, pretože tieto procesy jednoducho neprebiehajú efektívne.

  1. Horčík podporuje tvorbu energie

Horčík je potrebný na výrobu a stabilitu molekuly ATP, ktorá poskytuje energiu pre základné telesné procesy.

Ďalšou kľúčovou úlohou horčíka je premena glukózy v potravinách na energiu. Dostatok horčíka preto môže pomôcť udržať hladinu energie stabilnú a zabrániť nástupu únavy.

  1. Horčík uvoľňuje svaly

Horčík sa podieľa na prenose nervových signálov a pôsobí ako svalový relaxant.

90 % telesného horčíka sa nachádza aj vo svaloch a kostiach, takže ak sa hladiny znížia, horčík sa z týchto oblastí vytiahne. To má znateľný účinok, ktorý často vedie k svalovým kŕčom. Tento nepríjemný pocit nás pravdepodobne v noci udrží v bdelom stave a ráno nás môže unaviť.

Udržiavanie príjmu horčíka môže zabrániť výskytu takýchto problémov a zlepšiť šance na dobrý nočný spánok.

  1. Horčík môže zlepšiť spánok

Dostatok horčíka môže podporiť lepší spánok vysielaním nervových signálov, ktoré pomáhajú svalom a mozgu relaxovať. Existuje teda ďalší dôvod, prečo si dať viac horčíka: keď sme v strese.

Dôkazy tiež naznačujú, že horčík môže zlepšiť príznaky nespavosti, ako je nekvalitný spánok, skoré ranné prebúdzanie a ťažkosti so zaspávaním.

  1. Horčík pomáha bunkám fungovať

Bez dostatočného množstva horčíka sa v bunkách nahromadí toxicita a zníži sa ich funkcia. Keďže ľudské telo obsahuje približne 100 biliónov buniek, ak naše telo nemá dostatok energie a má nízku výkonnosť, my budeme mať tiež.

Udržiavanie vysokých hladín horčíka je teda rozumné, keď sa pokúšate riešiť problémy s nízkou energiou.

Ktorý doplnok horčíka je najlepší na únavu?

Okrem doplnkov výživy môžu byť dobrým zdrojom horčíka aj potraviny a nápoje. Mäkkýše, orechy, semená a tmavá olovnatá zelenina sú dokonalými príkladmi potravín bohatých na horčík, rovnako ako strukoviny, avokádo a karfiol.

Ako môžem zvýšiť hladinu horčíka?

Okrem jedenia potravín bohatých na horčík a dopĺňania suplementov môže hladinu horčíka zlepšiť niekoľko ďalších krokov.

Pime menej perlivých nápojov – chemikálie v sladených perlivých nápojoch sa viažu na horčík a zbavujú sa ho.

Znížme príjem cukru – na metabolizáciu 1 molekuly sacharózy je potrebných 28 molekúl horčíka, takže cukor spotrebuje horčík.

Jedzme čerstvé potraviny  – strava bohatá na zelenú listovú zeleninu a orechy a semienka doplní náš príjem horčíka.

Obmedzme spracované potraviny – je menej pravdepodobné, že budú obsahovať dôležité živiny ako horčík, vitamín C, zinok a ďalšie.

Znížme príjem kofeínu – ide o diuretikum, takže odvádza horčík.

Koľko horčíka by som mal prijať na energiu?

Odporúčaná diétna dávka pre horčík je 200-400 mg. Odporúčame, aby sa každý, kto trpí príznakmi nedostatku horčíka, snažil dosiahnuť hornú polovicu tejto dávky.

Je dôležité poznamenať, že akékoľvek doplnky horčíka sa musia užívať nepretržite, nie len tak často, aby mali znateľný účinok.

Zdroj: avogel.co.uk

Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Využite novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Email zasielame raz za 7 dní.

 

 

Copyright ©2022 Zdravie, krása & úspech - www.imunita-krasa.sk
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk